luni, 17 iunie 2013

Lecţia tigrului

Am vazut acum ceva timp  filmul „Viaţa lui PI” şi am rămas multă vreme gândindu-mă la o scenă anume. Nu trăisem niciodată în proximitatea unui tigru, nici nu fusesem în vreun naufragiu însă acele imagini îmi erau atât de cunoscute, atât de familiare...
Mă refer la momentul în care înfometaţi, vlăguiţi, băiatul şi tigrul eşuează pe o plajă unde tigrul, după ce  se scutură uşor, merge drept spre pădure şi dispare fără a arunca vreo privire în urmă. Acea lipsă a oricărui gest de rămas bun l-a durut pe băiat şi mi-a rămas o vreme în umbra gândului.

***
 Ca şi tânărul indian trăim uneori sentimentul dureros de a fi martorii părăsirii  de către cineva faţă de care ne-am legat afectiv, pe care l-am iubit. Ca şi el, rămânem privind la cineva care se îndepărtează fără a mai întoarce vreodată privirea spre noi. Adeseori nu înţelegem, iar această lecţie, pe care o numesc  „Lecţia tigrului” ni se pare printre cele mai dureroase.

***
Şi continuăm să  întâlnim oameni de care ne ataşam, şi continuăm să  trăim momentul în care privim în urma lor uimiţi. Dacă ne gândim puţin  vom descoperi că de fapt în fiecare dintre noi există o parte  de tigru care oricât de mult ar reuşi să fie îmblânzit şi  oricâte dovezi de afecţiune ar da ori ar primi, la un moment dat,  alege libertatea.

***
 Încă ne mai găsim în balanţa alegerii între dragoste şi libertate,  încă mai credem  că sunt pe talere diferite.




2 comentarii:

Anonim spunea...

salut!de cand am vazut acest film, asteptam sa vad ceva reactii pe seama lui, ptk filmul, desi lipsit de actiune, este un teren fertil pentru interpretari cu potentialul unor adevaruri valoroase.eu am vazut povestea tigrului ca pe o analogie pentru relatia omului cu Dumnezeu, in sensul ca uneori o poveste ce pare ireala este preferabila dramei singuratii.Astfel, in compania tigrului, Pi a trecut mai usor peste o experienta ce i-ar fi putut fi fatala.Momentul in care au naufragiat si asteptarile legate de acel gest al tigrului menit sa confirme atasamentul reciproc,au fost inselate, poate reprezenta, simbolic vorbind, momentul in care noi asteptam un semn concret din partea divinitatii, pentru a ne consolida relatia cu Ea, insa niciodata nu primim unul,iar in felul acesta tot ce ne ramane este credinta.

Armonia spunea...

Buna dimineata, Anonim!
Sunt de acord cu tine in privinta filmului, cat despre relatia dintre Pi si tigru- nu a fost intamplator faptul ca Pi a ramas cu tigrul si au trecut impreuna prin toate aventurile.In ceea ce priveste despre semnul din partea divinitatii eu cred ca exista dar nu sub forma pe care o asteptam noi si de aceea avem impresia ca suntem singuri. Pentru mine insasi calatoria celor doi si tot prin ce au trecut impreuna ei este un astfel de semn, toate sincronicitatile si toate cele traite "la timp".
Mi-a facut placere sa-ti citesc comentariul , Anonim. Daca nu ai vazut pana acum iti recomand inca un film, luat de pe blogul lui Karma police, " The best offer".
Iti doresc o zi bogata in sensuri dezvaluite :)