luni, 17 iunie 2013

Lecţia tigrului

Am vazut acum ceva timp  filmul „Viaţa lui PI” şi am rămas multă vreme gândindu-mă la o scenă anume. Nu trăisem niciodată în proximitatea unui tigru, nici nu fusesem în vreun naufragiu însă acele imagini îmi erau atât de cunoscute, atât de familiare...
Mă refer la momentul în care înfometaţi, vlăguiţi, băiatul şi tigrul eşuează pe o plajă unde tigrul, după ce  se scutură uşor, merge drept spre pădure şi dispare fără a arunca vreo privire în urmă. Acea lipsă a oricărui gest de rămas bun l-a durut pe băiat şi mi-a rămas o vreme în umbra gândului.

***
 Ca şi tânărul indian trăim uneori sentimentul dureros de a fi martorii părăsirii  de către cineva faţă de care ne-am legat afectiv, pe care l-am iubit. Ca şi el, rămânem privind la cineva care se îndepărtează fără a mai întoarce vreodată privirea spre noi. Adeseori nu înţelegem, iar această lecţie, pe care o numesc  „Lecţia tigrului” ni se pare printre cele mai dureroase.

***
Şi continuăm să  întâlnim oameni de care ne ataşam, şi continuăm să  trăim momentul în care privim în urma lor uimiţi. Dacă ne gândim puţin  vom descoperi că de fapt în fiecare dintre noi există o parte  de tigru care oricât de mult ar reuşi să fie îmblânzit şi  oricâte dovezi de afecţiune ar da ori ar primi, la un moment dat,  alege libertatea.

***
 Încă ne mai găsim în balanţa alegerii între dragoste şi libertate,  încă mai credem  că sunt pe talere diferite.




Trimiteți un comentariu