sâmbătă, 22 septembrie 2018

Poveștile sufletului 10 - Copacul

A fost un joc inedit...și pentru o clipă am fost copac...viața lui și viața mea, în acea clipă au fost una îmi simțeam frunzișul bogat, îmi simțeam seva pe sub scoarță cum curge cald și luminos, trunchiul  solid și puternic îmi dădea siguranță, credință, pace. Coroana deasă cânta în tăcere și proteja.

***
Pentru o secundă am fost copacul milenar și a fost suficient ca să înțeleg rostul...ca să număr de la unu la șapte respirând calm, ca să te văd pe tine,  prădător și pradă în răsfrângerea apei din oglindă, să aflu lecția pe care am trăit-o și să te eliberez din cufărul de demult. Am ridicat acel văl și te-am lăsat cu adevărat în voia ta...nu vei mai fi prizonierul gândurilor, nici al emoțiilor, nici al iluziilor ce mă străbat, ți-ai împlinit magistral menirea și îți mulțumesc pentru că în sfârșit am învățat și am înțeles ceea ce mi-ai arătat. Au fost învățături dificile care au cioplit uneori sfâșietor în croiul meu dur, au fost șlefuiri ce au fasonat prin lacrimi și înmuieri de suflet, capitulări și mai presus de toate prin  Marea Acceptare. 

Nu puteai fi decât cel mai drag și mai aproape ca să mă faci să înțeleg, ca să parcurg tot acel drum până  la acceptare. 


Atunci, în acel joc precum o poveste am știut că omul pe care nu l-am putut ierta dintre toți, m-a învățat iertarea, că omul pe care nu voiam să îl iubesc, mi-a arătat și m-a făcut să simt iubirea, că acela căruia mă simțeam superior m-a învățat umilința, am văzut cum cel care mă făcea cel mai tare să îl resping, venise să îmi arate empatia, iar cel care mi se arăta cel mai negru în suflet era pentru lecția compasiunii. Am revăzut  atunci chinurile precum ale celei ce naște și am aflat cât de greu a fost să înțeleg, să învăț și să aflu în mine răbdarea și acceptarea. 


În acel joc precum o poveste, preț de un copac, am retrăit  lecții și  sensuri, am urcat și am coborât, am plâns și am râs, mi-am dezgolit ființa și am spart sclavii și mai presus de orice m-am cufundat în auriul iubirii calde ce vindecă.




Niciun comentariu: