duminică, 31 martie 2024

Taine-35- Timpul- în stil stănescian

 Timpul mă privea fix

cu ochiul hulpav de corb

flămând.

Mai lasă-mă, i-am zis,

Mai lasă-mă, 

sau de fapt, 

învață-mă, să te întind, 

Să te lungesc și să te lățesc,

Să te înalț mai des,

Învață-mă să mă mut

Din strânsoarea ghearei flămânde

Și să stau liniștit lângă ochiul

tău oțelit.

Să simt apoi cum mușchii,

și organele, cum creierul

și nodul vieții se lasă în voie,

Se întind pe spate, sau pe-o rână,

cum contemplă curgerea lină a norilor,

Viața toată ca pe-o curgere lină a norilor.


Timpul mă privea fix, 

Cu ochiul flămând de corb ,

cu ochiul tăios, implacabil, înfometat.


abia în durerea acelei strânsori, 

am aflat destinderea întreagă,

curgerea lină, chiar  nepăsarea aparentă,

și brazda, și sorocul.


Timpul mă privea flămând 

și atunci am putut să ridic privirea și

să mă uit la rându-mi 

în rotundul de iris oțelit. 


Privirile ni s-au întâlnit,

S-au unit și apoi,

Timpul a plecat EU, 

și eu am rămas TIMP.. 


Niciun comentariu: