marți, 31 martie 2009

ISPITELE

Sfârşit de martie...dor de Nichita ...drum de Golgotă...rugare...
”Dă-mi Doamne, victorie,
Ajută-mă să-mi înving duşmanii,
Pielea de pe mine. Marginea, orele, anii”
Ireversibil, în fiecare an, înaintea Paştilor apar duşmanii..atunci când nu-i aştepţi ..atacă acolo unde eşti mai slab..în mânie, în tristeţe, în vanitate, în gelozie, în răzbunare,în abandon, în ispită...atacă marginile fiecăruia dintre noi...e Golgota personală pe care, fără ştire o traversăm înainte de Paşti mai mult ca în alte perioade din an.
Ca în fiecare an, în această perioadă simt dorinţa să revăd filmul lui Zefirelli „Isus din Nazareth”.Cum netul rămâne cea mai apropiată sursă apelez la el pentru a vedea filmul postat în 39 episoade. Urmăresc împreună cu fata mea cea mare ultimele 4 episoade. Suficient ca să vadă drumul Golgotei şi , de la înalţimea celor 6 ani şi 10 luni ai ei să mă întrebe „ De ce nu s-a salvat dacă putea?”
Ei da, grea întrebare. Oare Iisus din secolul al XXI-lea ar mai parcurge întocmai acelaşi drum? Iisus de azi ar prefera să fie chinuit pentru a demonstra un adevăr mai înalt? Iisus de azi ar mai aştepta Învierea?

Niciun comentariu: